Internet advertising and its impact on consumer’s behavior
كريمة عساسي – جامعة باتنة 1 (الجزائر)
سمير رحماني – جامعة باتنة 1 (الجزائر)
ملخص:
تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على أثر إعلانات الانترنت على السلوك الشرائي وذلك عبر استعراض البدايات الأولى لاستخدام الانترنت كوسيلة إعلانية ثم التعرف على مفهوم الإعلان عبر شبكة الانترنت وأهم خصائصه وأشكاله ثم تسليط الضوء على المراحل المختلفة لاتخاذ قرار شراء عبر الانترنت من خلال عدة نماذج مفسرة للسلوك الاستهلاكي للفرد والعوامل المؤثرة على هذا السلوك.
كلمات مفتاحية: إعلان انترنت، سلوك الشراء، اتخاذ قرار الشراء، سلوك المستهلك.
ABSTRACT:
The aim of this study is to identify the impact of Internet advertising on the purchasing behavior by reviewing the first beginnings and first steps of using the Internet as a means of advertising and then to identify the concept of advertising through the Internet(web) and its main characteristics and forms Then highlighting the different stages of making a decision to buy online through several models of the consumer behavior Of the individual and the factors influencing this behavior.
Keywords: Internet advertising, purchasing behavior, buying decision, consumer behavior.